بهترین پارچه برای شومیز زنانه
19 January 2023

بهترین پارچه برای شومیز زنانه

زمان مطالعه: 4 دقیقه

بهترین پارچه برای شومیز زنانه چه مدل هایی هستند؟ دوستان آراوری عزیز سلام امروز قصد داریم در مورد یک موضوع مهم با محوریت شومیز زنانه با شما صحبت کنیم؛ و اون جنس پارچه در مورد شومیز زنانه هست. معمولا اولین انتخاب اکثر خانم‌ها خرید شومیز ترک هست. خب البته از حق هم نگذریم جنس‌های ترک اصل، واقعا کیفیت و دوام بالایی دارن. اما خب بهترین پارچه برای شومیز، چه ترک، چه ایرانی، چه هر کشور دیگه! چی هست؟ با چه پارچه‌ای چه مدل شومیزهایی باید دوخت؟ همراه ما باشید تا شما رو در این مورد راهنمایی کنیم.

دلیل اهمیت پارچه شومیز برای دوخت

برای خرید شومیز و یا اگر شما خودتون یک خانم خیاط باسلیقه و هنرمند هستین؛ دقت در انتخاب نوع پارچه شومیز یک موضوع مهم اولیه است. حالا چرا این موضوع اینقدر اهمیت داره؟

چون میزان فروش شومیز بستگی به میزان کیفیت پارچه داره. شومیزهای جذاب و مجلسی باید از جنس پارچه باکیفیت باشند که به خوبی روی بدن خود رو نشان بدهند و جلوه جذابی به اندام تان بدهند.

اگر قد شما کوتاه است این سوال مطرح می شود که با انتخاب پارچه مناسب چگونه با قد کوتاه خوشتیپ باشیم؟ شما می‌توانید با برخورداری از چند راهکار ساده و موثر در انتخاب پارچه شومیز، خوشتیپ به نظر بیایید و قد خود را بلندتر به نظر برسانید. جنس‌هایی مانند پنبه، لینن و ابریشم از انتخاب‌های عالی برای شومیز هستند. این پارچه‌ها سبک و راحت بوده و به خوبی روی بدن می نشینند و قد شما را تا حدی بلندتر نشان می‌دهند.

لباس‌هایی با سایز و برش‌های مناسب که به درستی روی بدن نشسته باشند، به قد شما تمایز می‌بخشند و شما را خوشتیپ‌تر به نظر می‌رسانند. همچنین توجه داشته باشید که طول شومیز نیز مهم است. پوشیدن شومیز‌هایی با طولی کوتاه‌تر، مانند شومیز‌های بالای باسن یا تا سطح پهلو، می‌تواند قد شما را بلندتر به نظر برساند.

با رعایت این راهکارها و استفاده از بهترین پارچه‌ها، شما می‌توانید با شومیز‌های مناسب و تزئینات صحیح، اعتماد به نفس خود را افزایش داده و به خوشتیپ‌ترین نسخه خود تبدیل شوید.

بهترین پارچه برای شومیز زنانه

کدام مدل پارچه برای دوخت شومیز زنانه بهتر است؟

پارچه پوپلین:

ویژگی مهم این پارچه داشتن سطح صاف و خشک است که باعث شده در دوخت شومیز بسیار مورد استفاده قرار بگیره. علاوه بر این نرمی و لطافت هم داره باعث میشه شومیز تنخوری عالی داشته باشه. مورد بعدی بافت پارچه کمی نازک و بدن نماست و بیشتر مناسب روزهای گرم تابستانی است و البته به دلیل بدن نما بودن و اینکه به نسبت پارچه های دیگر سریعتر چروک می شوند؛ بیشتر مناسب مهمانی های خانوادگی و دوستانه است.

پارچه لینن:

ویژگی مهم پارچه لنین که اون رو به نسبت پارچه های دیگه متمایز میکنه؛ داشتن یک بافت محکم، بسیار لطیف و صاف است و از طرف دیگر آبرفت ندارد. کمتر هم چروک می شود و شومیزهای دوخته شده با پارچه لنین مناسب برای هوای گرم هستن.

بهترین پارچه برای شومیز زنانه

پارچه جین کاغذی

پارچه های جین (لی) همیشه محبوب هستند و هیچ وقت از مد نمی افتند. شومیز جین تقریبا برای فصل بهار و پاییز مناسب هستند. با پوشیدن یک عدد شومیز جین، برای خودتون استایل اسپرت می سازید.

پارچه فلانل

به پیشنهاد آراور برای داشتن یک تیپ زمستونی جذاب برید سراغ شومیزهای فلانل. بافت پارچه فلانل ضخیم است ولی لطافت خاص خودش رو هم داره. با داشتن یک شومیز فلانل خیالتون راحته که برای مدت ها یک شومیز خوب و باکیفیت دارید که ظاهرش اصلا تکون نمیخوره.

پارچه حریر

خب حالا نوبتی هم باشه باید بریم سراغ یکی از پرکاربردترین پارچه ها برای دوخت شومیز؛ یعنی پارچه حریر. پارچه حریر خیلی سبک و لطیف هست. روی بدن بخوبی قرار می گیره و یک شومیز بسیار جذاب برای دورهمی دوستانه به حساب می آید. معمولا این مدل شومیزها دارای آستر هستند.

پارچه کشمیر

پارچه کشمیر و کریشه از پارچه های مناسب برای فصل سرما و پوشش برای بیرون از خانه هستند. پارچه کشمیر جنس گرمی دارد و برای زیر مانتو جلوباز مناسب هستند.

پارچه کرپ حریر

پارچه کرپ حریر بادوام، شفاف و بسیار درخشان هستند، و به همین دلیل برای دوخت شومیز زنانه مجلسی پرکاربرد هستند. این مدل های شومیز مناسب فصول بهار و تابستان هستن. سه ویژگی مهم پارچه کرپ یعنی: رنگ های جذاب، قیمت مناسب و حالت لختی باعث شده این مدل شومیزهای دوخته شده از پارچه کرپ حریر بسیار پرفروش بشوند.

انتخاب پارچه شومیز برای ست کردن

برای ست کردن وست و شومیز با شلوار بگ، ابتدا بهترین پارچه را برای شومیز انتخاب کنید. می‌توانید از پارچه‌های نرم و زیبا مانند ابریشم، نخ، یا پنبه استفاده کنید. موارد زیر را در نظر بگیرید تا متوجه شوید که وست و شومیز با شلوار بگ را چجوری ست کنید:

  1. اگر شومیز شما رنگارنگ و طرحدار است، بهتر است شلوار بگ را با رنگ یکنواخت و ساده انتخاب کنید.
  2. اگر شومیز شما یک رنگ ساده دارد، می‌توانید شلوار بگ را با الگوها و طرح های جذاب هماهنگ کنید.
  3. توجه داشته باشید که رنگ‌های شما با هم هماهنگ باشند. مثلاً اگر شومیز شما رنگ آبی دارد، می‌توانید شلوار بگ را در رنگ‌های مشابهی مثل نیلی یا آبی روشن انتخاب کنید.
  4. همچنین، قد وست و شومیز به هم متناسب باشند تا ظاهر شما هماهنگ و جذاب باشد.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *