استایل کژوال چیست؟
27 June 2023

استایل کژوال چیست؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

آراوری های عزیز سلام. شناخت استایل ها به منظور داشتن یک سبک و تیپ خاص و منحصربفرد امری الزامی است. در صنعت مدلینگ امروزی استایل ها و سبک های گوناگونی وجود دارند که یکی از راحتترین و مرسوم ترین آنها استایل کژوال است. در این مقاله قصد داریم به سوال استایل کژوال چیست؟ پاسخ دهیم. این استایل از سادگی و ظرافت خاصی برخوردار می باشد و به فرد احساس آرامش می بخشد.

تاریخچه استایل کژوال

برای اولین جرقه به وجود آمدن استایل کژوال در دهه 1920 در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی زده شد. در آن روزها مردم به دنبال تغییر در استایل و سبک لباس پوشیدن خود بودند. آنها به دنبال تغییر استایل از رسمی به مدل های آزادتر و راحتتر بودند.

پوشش زنان در آن روزها بسیار رسمی بود و زنان از آزادی بسیار کمتری برخوردار بودند و به دنبال لباس هایی با آزادی عمل بیشتری بودند.

این روال ادامه داشت تا اینکه در دهه 1960 استایل کژوال به طور رسمی توسط ستاره ها و سلبریتی ها در سراسر دنیا مورد استفاده قرار گرفت. همین مساله این استایل تبدیل به یک سبک معروف و محبوب دنیا نمود.

این سبک در ایران نیز جایگاه و محبوبیت خاص خودش را دارد و آیتم های زیادی را می توان وارد آن را نمود.

منظور از استایل کژوال

کلمه کژوال casual به معنی راحتی است. لباس هایی که حالت رسمی و کلاسیک ندارند. از این سبک لباس ها بیشتر در موقعیت های غیررسمی و دوستانه استفادده می شوند. البته توجه داشته باشید غیررسمی و راحتی بودن لباس ها به معنای لباس ورزشی نمی باشد.

استایل کژوال مختص به یک جنسیت نیست و هم زنان و هم مردان هر دو می توانند از این لباس ها استفاده کنند. در نظر داشته باشید که لباس های کژوال دسته بندی های گوناگونی دارند و البته که هر لباس آزادی را نمی توان وارد این دسته نمود.

مهمترین ویژگی لباس های کژوال، احساس راحتی، آزادی و سبکی است که به شما می بخشند. بیشترین کاربرد این استایل، پوشیدن در دورهمی های دوستانه، استفاده روزمره، تفریح، خرید و… است.

تفاوت استایل کژوال و مینیمال

استایل های مینیمال و کژوال هر دو دارای سادگی و راحتی خاصی هستند ولی در عین حال تفاوت هایی نیز میان این دو وجود دارد.

استایل کژوال آزاد و راحت است و اگر شما همین الان نیز راحتترین لباس خود را بر تن دارد و هماهنگی نیز بین آیتم های تیپ تان وجود داشته باشد؛ در واقع شما یک استایل کژوال دارید. این تیپ در عین سادگی، جزء استایل های حرفه ای به شما می رود.

استایل مینیمال نیز به سادگی معروف است. زیبایی و سادگی از مشخصه های اصلی مینیمال پوش هاست. در استایل مینیمال توجه و تمرکز بر روی یک رنگ خاص است؛ رنگی که به چهره شما بیاید.

نوع بافت و پارچه های به کاررفته در آیتم های استایل مینیمال باید ساده و بدون طرح باشند و در صورتی که علاقمند به استفاده از مدل های طرح دار هستید، بهتر است از پارچه ها با طرح ها و خط های ساده و را راه استفاده کنید.

مهمترین و محبوب ترین رنگ در میان مینیمال پوش ها، رنگ سفید است؛ زیرا این رنگ از سادگی و معصومیت برخوردار است. سایر رنگ ها ساده نیز می توان در این استایل استفاده نمود.

انواع استایل کژوال

انواع مختلفی از این استایل وجود دارد که در موقعیت های مختلف استفاده می شوند. در ادامه برخی از آن ها را معرفی خواهیم نمود.

استایل کژوال مناسب روزمره

استایل کژوال روزمره راحتی بیشتری نسبت به سایر انواع دارد؛ تا فرد بتواند در آسایش و راحتی به کارهای روزانه خود برسد. به عنوان مثال انواع شومیز زنانه آن هم با رنگ ها و طرح های متنوع به همراه شلوار بگی یک استایل کژوال روزمره عالی خواهد بود.

انواع شومیز زنانه

استایل کژوال مناسب محل کار

هدف اصلی این نوع استایل بخشیدن یک ظاهر حرفه ای و موجه در عین راحتی و سادگی است. در برخی از ادارات کارمندان ملزم به پوشیدن یک لباس فرم خاص می باشند؛ اما اگر در محل کار شما کد لباس خاصی در نظر گرفته نشده است؛ می توانید از این نوع لباس استفاده کنید.

مهمترین مساله ای که باید توجه داشته باشید، عدم استفاده از لباس های جذب در این نوع است؛ تا بتوانید به راحتی پشت میز بنشینید و کارهای خود را انجام دهید.

استایل کژوال مناسب مهمانی

این نوع سبک در واقع همان استایل روزمره است اما کمی زیباتر و شیک تر. شما در عین سادگی، زیبایی و جذابیت خود را به نمایش گذاشته و کمی خودنمایی می کنید.

در بخش ابتدایی مقاله عنوان کردیم که این مدل استایل مناسب مهمانی ها و مراسمات مهم نیست؛ اما می توانید با خیال آسوده در جشن ها و دورهمی های دوستانه تیپ کژوال جذاب بزنید.

کت زنانه

استایل کژوال مناسب تفریح

این مدل سبک باز هم مانند استایل روزمره است؛ با این تفاوت که در استایل تفریحی تنوع رنگ، طرح و مدل های بیشتری وجود دارد. استایل سبک و راحت که با آن می توانید به راحتی به فعالیت های تفریحی بپردازید و از جذابیت و سادگی خود لذت ببرید. با خرید شومیز ساده یا شومیزهایی که طرح سنتی ساده‌ای دارند، می‌توانید چنین استایلی را برای خود بسازید.

نکات مهم برای ساخت یک استایل کژوال مناسب

با استفاده از نکات ریز می توانید لباس های خود را به راحتی ست کنید و یک استایل کژوال عالی و جذاب بسازید.

  • اصل بر رعایت سادگی است پس در انتخاب آیتم ها به این مساله توجه داشته باشید.
  • استفاده از شلوارهای جین به شما تیپی غیر رسمی می بخشد.
  • در انتخاب لباس، سعی کنید بافت، طرح و رنگ های مختلف را با یکدیگر ترکیب کنید.
  • در انتخاب لباس اصلا به خود سخت نگیرید؛ هدف اصلی راحتی شماست؛ پس لباسی را انتخاب کنید که در آن احساس آرامش بیشتری دارید.
  • لباس هایی که انتخاب می کنید به راحتی چروک نشوند.
  • درست است که ویژگی اصلی این استایل راحتی و آزادی است؛ اما باز هم بیش از حد لباس های گشاد نپوشید.

سخن آخر؛ هدف اصلی این استایل راحتی شماست؛ اما مطمئن باشید با رعایت نکات بیان شده می توانید در عین سادگی استایلی جذاب و حرفه ای مانند سلبریتی ها داشته باشید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *