فرق بلوز با شومیز چیست؟
17 December 2022

فرق بلوز با شومیز چیست؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

فرق بلوز و شومیز یکی از سوالهایی هست که موقع خرید و انتخاب شومیز زنانه پیش میاد! برای بسیاری از ما خانم ها پیش اومده که به قصد خرید شومیز رفتیم یه مغازه لباس فروشی اما بعدا متوجه شدیم که به جای شومیز یه بلوز خریدیم. بعد از اینکه یه بار این تجربه برای خود منم پیش (خودمم خیلی تعجب کردم والا😀😀) تصمیم گرفتم یه مقاله مفصل آماده کنم و در مورد فرق بلوز و با شومیز صحبت کنم. امیدوارم که دیگه هیچ خاطره ای در مورد خرید اشتباهی بلوز یا شومیز از شماها نشنوم 😇😇

تفاوت بلوز با شومیز

لباس پوشیدن، انتخاب درست لباس اون هم براساس شرایط و موقعیت و همچنین اندازه و مدل خیلی مهم است. از برخی جهات سبک لباس پوشیدن فرهنگ، شخصیت، سلیقه و پیشینه خانوادگی شخص رو نشون میده. بسیاری از مردم همانطور که خودتون هم در جریان هستید، در برخورد اول شما را از روی ظاهر و تیپ تون ارزیابی می کنند. از همین رو هم در بسیاری از جامعه های اجتماعی و عرف جوامع نحوه پوشش و مدل ظاهر شدن در اجتماع براشون خیلی مهم هست.

برای خانمها این مساله شدیدتر هست و باید توجه بیشتری به نوع پوشش و استایلشون داشته باشن. یه خانم خوش پوش باید این توانایی رو داشته باشه که بسته به موقعیت های مختلف لباس مناسب اون شرایط رو انتخاب کنه. مثلا انتخاب شومیز، تونیک و بلوز براساس مدل، طرح و جنس پارچه برای شرکت در هر مراسمی متفاوت است.

شومیز با بلوز با توجه به اینکه خیلی بهم دیگه شبیه هستند، اما دو تفاوت اساسی دارند که این دو تا لباس زنانه رو از یکدیگر جدا می کنه. یکی از مهمترین تفاوت ها بین شومیز بلوز این هست که: بلوزها همیشه و در حالی باید جلو بسته باشند در حالی که شومیز زنانه مدل جلوباز که دکمه یا زیپ میخوره و هم شومیز مدل جلوبسته داریم. تفاوت دوم هم در اندازه قدشون هست؛ به این صورت که قد بلوزها معمولا کوتاهتر از بقیه لباس های زنانه هستن.

شومیز زنانه سفید

بلوز چیست؟

بلوز زنانه یک کلمه با ریشه فرانسوی است. مدل بلوز معمولا گشاد هست و یکی از پرفروش ترین و اصلی ترین پوشش بالاتنه زنانه به حساب میاد. قد طول بلوزها برخلاف تونیک زنانه تا بالای باسن هست. اندازه قد بلوزها روی خط شلوار می افته و نمی تونید داخل شلوار قرارش بدید. در مورد یقه هم اکثر بلوزها بدون یقه هستند به این صورت که یا یقه ساده گرد دارند یا بصورت یقه هفت و یقه اسکی دوخته می شوند. مهمترین ویژگی که باعث تفاوتش با شومیز میشه، نداشتن دکمه و جلوبسته بدون هست. بلوزها در فصل تابستان خیلی پرطرفدار میشن بلوز نخی زنانه خیلی سبک، خنک و آزاد هستند.

شومیز زنانه

شومیز چیست؟

اولین کاربرد شومیز به عنوان یک پوشش برای پنهان کردن لکه ها بود. در ابتدا هم یک لباس زنانه و هم یک لباس مردانه به حساب می اومد و زیر لباس اصلی می پوشیدند. مدل های اولیه شومیز جلوباز بودند ولی در حال حاضر در بازار هم مدل شویمز جلوباز و شومیز دکمه دار یا جلوبسته وجود دارند. الان هم شومیزها فقط یک پوشش زنانه به حساب می آیند. مدل های شومیز زنانه آستین دار و بدون آستین، مدل های ساده، طرح دار و مجلسی هم مورد استفاده قرار می گیرند. پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید انواع شومیز را دارید، حتما ابتدا راهنمای خرید شومیز مورد نظر را مطالعه کنید تا نسبت به نکاتی که حین خرید باید به آن‌ها توجه کنید، آگاه باشید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *