لباس مناسب برای مصاحبه خانم ها
18 June 2023

لباس مناسب برای مصاحبه خانم ها

زمان مطالعه: 4 دقیقه

وضعیت ظاهری در مصاحبه و تصمیم گیری و انتخاب نوع پوشش، همیشه بخش اصلی برای آماده شدن و رفتن به یک مصاحبه کاری است. این مساله برای خانم ها چالش برانگیزتر است؛ زیر انتخاب لباس و آرایش مناسب و در عین حال شیک و آراسته به مانند یک رزومه کاری می تواند در استخدام تان موثر باشد.

در اولین برخورد همیشه نوع پوشش است که؛ شخصیت و هویت شما را نشان می دهد. از همین رو در مصاحبه کاری و یا قرارهای رسمی باید برخی اتیکت ها را رعایت کنید تا همه چیز طبق اصول و باب میل تان پیش برود. برای مثال با خرید شومیز یا مانتوی مناسب که نقش مهمی در استایل شما دارند، می‌توانید اعتماد و توجه اولیه کارفرما را جلب کنید.

در این مقاله از آراور برخی نکات مهم برای داشتن یک پوشش مناسب و شیک در مصاحبه کاری را بیان می کنیم.

اصول انتخاب بهترین لباس برای مصاحبه کاری

از آنجایی که اغلب خانم ها در انتخاب لباس و نوع پوشش محدودیت هایی دارند؛ همیشه انتخاب لباس مناسب مصاحبه کاری برای آنها نسبت به آقایان دشوارتر است.

مانتو و مقنعه یک پوشش مناسب و معمول برای خانم ها در محیط های اداری است؛ اما باز هم نیاز است به جزئیات دیگری توجه داشت. در ادامه این نکات را بیان می کنیم:

انتخاب مانتو مناسب

سعی کنید تا حد امکان ست های مانتو و شلوار اداری بپوشید. رنگ های خنثی و تقریبا تیره مانند: سرمه ای، مشکی، آبی نفتی و طوسی؛ رنگ های مناسب مانتو هستند.

ترجیحا به سراغ مانتوهای جلوباز نروید؛ اما اگر قرار استخدام در یک شرکت خصوصی را دارید می توانید از مانتوهای جلوباز بلند استفاده کنید و برای انتخاب لباس زیر مانتو شومیز ساده گزینه مناسبی است.

نکته مهم: اگر قراره مصاحبه کاری در یک سازمان یا شرکت دولتی را دارید به هیچ عنوان مانتوهای تنگ، کوتاه و جلوباز را نپوشید. این لباس ها آراستگی شما را زیر سوال برده و یک فاکتور منفی در استخدام شما خواهد بود.

انتخاب شلوار مناسب

در قرارهای رسمی و مصاحبه های کاری به هیچ عنوان شلوار جین نپوشید. شلوار جین مناسب تیپ های اسپرت است و استایل شما را از حالت رسمی خارج می کند. بهترین گزینه برای انتخاب شلوار مناسب مصاحبه کاری، شلوارهای پارچه ای و راسته است.

شلوار پارچه ای مشکی

انتخاب مقنعه مناسب

حتما مقنعه سر کنید. مقنعه تمیز، مرتب و اتو کشیده شده به شما استایل رسمی می بخشد. می توانید رنگ مقنعه را با مانتو خود ست کنید. سایز مقنعه استاندارد باشد، نه خیلی کوتاه و نه خیلی بلند.

انتخاب کفش مناسب

مناسب ترین کفش برای حضور در مصاحبه کاری، گزینه ای است که کمی پاشنه داشته باشد. از پوشیدن کفش های پاشنه بلند، کفش صندل و پاشنه تخت خودداری کنید. کفش های پاشنه زیاد سروصدا ایجاد می کنند و حتی ممکن است نتوانید تعادل خود را رعایت کنید و بیافتید که همین مساله استرس شما زیادتر می کند.

انتخاب کیف مناسب

بهترین کیف، گزینه ای است که نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک باشد. از مدل های براق و پر زرق و برق استفاده نکنید. کیف های خیلی اسپرت مانند کوله پشتی نیز وجه خوبی ندارند.

انتخاب اکسسوری مناسب

بهترین حالت استفاده از اکسسوری تنها بر دست داشتن یک ساعت مچی است که استایل شما را جذابتر نشان خواهد داد. از سایر جواهرات و زیورآلات تزیینی استفاده نکنید. شما به یک قرار مصاحبه کاری می روید نه یک مهمانی یا قرار دوستانه!

در آرایش و لاک زیاده روی نکنید

میکاپ صورت خودتان خیلی ملایم و کم رنگ باشد. رنگ سایه، رژ لب و رژ گونه خنثی و همرنگ با پوستتان باشد. آرایش غلیظ به هیچ عنوان وجه خوبی ندارد. رنگ لاک نیز از رنگ های جیغ استفاده نکنید. رنگ های پاستیلی و نود عالی هستند.

از عطر و ادکلن های تند استفاده نکنید

از عطرهای ملایم در روز مصاحبه کاری استفاده کنید. ممکن فرد مصاحبه کننده به بوهای تند حساسیت داشته باشد و همین مساله زمان مصاحبه شما را به چالش بکشاند.

لباس های صاف و اتو کشیده بپوشید

حتما قبل از حضور در محل مصاحبه از تمیز بودن و صاف بودن لباس های خود مطمئن باشید. لباس های خود را اتو کنید. لباس های چروک نشان دهنده اهمیت ندادن به قرار کاری و عدم احترام به شخص مقابل و البته شخصیت خودتان است.

کت زنانه

بهترین رنگ لباس مصاحبه کاری

انتخاب یک رنگ مناسب به شما در داشتن اعتمادبنفس و کنترل حالت روحی و کاهش استرس بسیار کمک می کند. رنگ ها احساسات را انتقال می دهند و باید بدانید که چه رنگی به شما می آید و طبق آن رنگ مناسب یک قرار کاری را انتخاب کنید.

رنگ مشکی

برای شغل های اجرایی و دولتی این رنگ بهترین انتخاب است. البته رنگ مشکی ریسک کمتری داشته و بیشترین انتخاب را در میان رنگ مانتو و لباس را دارد. به راحتی نیز با سایر رنگ ها ست می شود. اگر می‌خواهید هم زمان با داشتن استایل ساده، زیبا و شیک هم به نظر برسید، می‌توانید با خرید شومیز مشکی برش دار و بستن یک کمربند مناسب روی آن، ظاهر خود را به‌روزتر کنید.

رنگ آبی و سرمه ای

این دو رنگ جزء دسته بندی رنگ های خنثی قرار می گیرند. رنگ آبی و سرمه ای به شما و طرف مقابل احساس آرامش، اطمینان و اعتمادبنفس هدیه می بخشد. با خیال آسوده می توانید این دو رنگ را در مصاحبه کاری خود بپوشید.

رنگ طوسی

طوسی یک رنگ دیگر از خانواده رنگ های خنثی است و می تواند یک انتخاب عالی برای حضور در جلسه کاری باشد.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *