مدل شومیز زنانه برای افراد چاق
22 December 2022

مدل شومیز زنانه برای افراد چاق

زمان مطالعه: 6 دقیقه

سلام به همه آراوری های عزیز😊😊امروز قصد داریم در مورد یکی از نگرانی های خانم ها صحبت کنیم. اگه شما هم جزء خانم های سایز بزرگ و یا درشت اندام هستین؛ اصلا دغدغه و نگرانی برای خرید شومیز زنانه نداشته باشین. امروزه مدل های زیبا و رنگارنگ شومیز زنانه برای بانوان چاق و سایز بزرگ در بازار موجود هست. فقط نیاز است برخی از نکات مهم در رابطه با ست کردن مدل شومیزهای متنوع برای افراد چاق را بدونید. در ادامه یکسری نکات مهم رو برای انتخاب بهترین شومیز زنانه برای خانم های چاق رو بررسی می کنیم.

چگونه مدل شومیز مناسب افراد چاق رو انتخاب کنیم؟

خب همونطور که در جریان هستین بصورت کلی دو نوع شومیز کژوال و رسمی در بازار تولید می شه، که شما خانم های عزیز طبق سلیقه و موقعیتی که مدنظرتون هست، خریدتون رو انجام میدید.

مهمترین و اولین نکته این هست که شما باید شناخت کافی از بدن و اندام تون داشته باشین. باید بدونید که فرم بدنی تون چه شکلی هست. به عنوان مثال فرم بدنی تون گلابی، مثلث وارونه، بیضی، سیب یا موارد دیگه هست. بعد از این می تونین با توجه به فرم شکل بدن تون شومیز مناسب رو انتخاب کنید.

مساله بعدی دیگه توجه به رنگ، طرح و جنس شومیز هست. این مورد برای افراد سایز بزرک خیلی مهم هست. با کمی توجه بیشتر به انتخاب طرح و مدل شومیز، یه استایل زیبا و کم نظیر رو برای خودتون می سازید.

مورد بعدی توجه به شرایط و یا مراسمی هست که قصد دارید شومیز رو اونجا بپوشید. مثلا شومیزهای مجلسی با طرح های زیبا و شکیل مناسب برای مهمانی های رسمی تر هستن و از طرف دیگر شومیزهای آزادتر و رنگی گلدار و بامزه، بیشتر مناسب برای تولدهای دوستانه و دورهمی های خانوادگی هست (می تونین یه استایل به سبک کژوال زیبا برای خودتون بسازین)

مدل شومیز زنانه برای افراد چاق

توجه به جنس پارچه شومیز

خانم های درشت اندام و سایز بزرگ حواستون به جنس پارچه شومیز باید خیلی باشه. جنس پارچه شومیز یه فاکتور مهم برای داشتن استایل اورسایز عالی هست. توجه داشته باشین که به سراغ پارچه های ضخیم و آهاردار (ظاهر خشک و محکم دارن) اصلا نرید. چرا؟ به این دلیل که اندام تون رو درشت تر و حجیم تر نشون میدهند. علاوه بر این پارچه های جذب و چسبان هم شما رو از اونچه که هستین چاق تر و درشت تر نشون میدهند.

یه مورد دیگه این هست که شومیزهای با پارچه بدن نما هم مناسب خانم های چاق نیست. پارچه های براق (به این خاطر که نور رو منعکس می کنن) هم مناسب تون نیستن و اصلا بهتون توصیه نمیشه.

چه نوع پارچه ای برای افراد چاق مناسب است؟

خب حالا که لیست پارچه های ممنوعه برای خانم های چاق رو گفتم؛ سوال پیش میاد که پس باید سراغ چه جنس پارچه برای شومیز بریم؟

بهترین انتخاب پارچه های ظریف، لخت که ریزش خوبی دارن و خیلی خوب روی اندام قرار می گیرن. پیشنهاد آراور این هست که برید سراغ پارچه های حریر و کرپ که ظرافت دارن. این مدل شومیزها شما را لاغرتر و کشیده تر نشون می دهند.

بهترین انتخاب میتونه شومیزهای زنانه ساده باشه (طرح های خیلی ساده یا کمی دارند). حالا اگه شومیزهای طرح دار دوست دارین، بهتره طرح های راه راه عمودی، طرح های ریز و بافت های نزدیک رو انتخاب کنین. (این طرح ها هم شما رو لاغرتر نشون می دهند.)

مقدار پارچه مورد نیاز برای شومیز زنانه برای افراد چاق ممکن است بیشتر از حالت عادی باشد. به دلیل اندازه بزرگتر قسمت‌های مختلف شومیز، می‌تواند تعدادی اضافه‌تر از پارچه لازم را مصرف کند.

با توجه به اینکه هر فرد چاق می‌تواند اندازه و اندام مختلفی داشته باشد، دشوار است تعداد دقیق پارچه را برای همه آن‌ها مشخص کرد. اما به طور تقریبی، برای شومیز زنانه افراد چاق می‌توان حدود 3 تا 4 متر پارچه در نظر گرفت. البته، در موارد خاصی که اندازه بدن بسیار بزرگتر است، احتمالاً نیاز به مقدار بیشتری پارچه خواهد بود.

مقدار پارچه مورد نیاز برای شومیز زنانه برای افراد چاق ممکن است بیشتر از حالت عادی باشد. به دلیل اندازه بزرگتر قسمت‌های مختلف شومیز، می‌تواند تعدادی اضافه‌تر از پارچه لازم را مصرف کند.

خب حالا شومیز زنانه چقدر پارچه میخواد؟ مقدار پارچه مورد نیاز برای شومیز زنانه برای افراد چاق ممکن است بیشتر از حالت عادی باشد. به دلیل اندازه بزرگتر قسمت‌های مختلف شومیز، می‌تواند تعدادی اضافه‌تر از پارچه لازم را مصرف کند.

با توجه به اینکه هر فرد چاق می‌تواند اندازه و اندام مختلفی داشته باشد، دشوار است تعداد دقیق پارچه را برای همه آن‌ها مشخص کرد. اما به طور تقریبی، برای شومیز زنانه افراد چاق می‌توان حدود 3 تا 4 متر پارچه در نظر گرفت. البته، در موارد خاصی که اندازه بدن بسیار بزرگتر است، احتمالاً نیاز به مقدار بیشتری پارچه خواهد بود.

مطلوب است که با خیاط یا طراح مد گفت و گو کنید تا بر اساس اندام و سلیقه شما، نیاز دقیق به پارچه را تعیین کنند و شما را راهنمایی کنند.

با توجه به اینکه هر فرد چاق می‌تواند اندازه و اندام مختلفی داشته باشد، دشوار است مقدار دقیق پارچه را برای همه آن‌ها مشخص کرد. اما به طور تقریبی، برای شومیز زنانه افراد چاق می‌توان حدود 3 تا 4 متر پارچه در نظر گرفت. البته، در موارد خاصی که اندازه بدن بسیار بزرگتر است، احتمالاً نیاز به مقدار بیشتری پارچه خواهد بود.

مطلوب است که با خیاط یا طراح مد گفت و گو کنید تا بر اساس اندام و سلیقه شما، نیاز دقیق به پارچه را تعیین کنند و شما را راهنمایی کنند.

مطلوب است که با خیاط یا طراح مد گفت و گو کنید تا بر اساس اندام و سلیقه شما، نیاز دقیق به پارچه را تعیین کنند و شما را راهنمایی کنند.

انتخاب رنگ شومیز مناسب برای افراد چاق

انتخاب درست، انتخاب رنگ های سرد هست. شومیزهای طوسی رنگ، مشکی، دودی، سرمه ای و … یه انتخاب هوشمندانه برای خانم های چاق و درشت اندام می تونه باشه. با خرید شومیز مشکی هم می‌تونین لاغرتر دیده بشین و هم می‌تونین اون را با رنگ‌های خیلی متنوع دیگه‌ای ست کنین. 

عدم انتخاب لباس های طرح دار

بانوانی که اضافه وزن دارند در انتخاب طرح و مدل لباس به این نکته توجه داشته باشند که؛ لباس های طرح دار آنها را چاق تر نشان می دهد. برای همین بهتر هست که خرید شومیز ساده یا شومیزهایی با طرح کوچک و ظریف را در الویت‌های خود قرار دهند. رنگ بلوز، شومیز و.. با رنگ شلوار و دامن هر دو باید تیره باشد و همچنین به یکدیگر نزدیک باشند؛ تا موجب نشود که بخشی از اندام تان بیشتر نمود داشته باشد و به این شکل برجستگی های ناشی از اضافه وزن بیشتر جلوه کند.

استفاده از رنگ های تند با طرح های زیاد، برجسته و پررنگ برای پوشش بالا تنه، توجه اطرافیان بیشتر به سمت این قسمت جلب می نماید و ممکن است که اضافه وزن تان بیشتر به چشم آید. بهترین انتخاب لباس های ساده است و در غیر این صورت به سراغ لباس هایی با طرح های راه راه عمودی و باریک بروید و البته که رنگ شان تیره باشد.

با این حال اگر لباسی با رنگ روشن یا سفید انتخاب کرده اید، حتما یک کمربند مشکی و مدل دار ببندید تا توجه افراد به سمت کمربند جلب شود و شما لاغرتر و کشیده تر به نظر آیید.

حتما در انتخاب لباس زیر مناسب توجه ویژه داشته باشید. بر تن داشتن یک لباس زیر مناسب، می تواند تنخور شومیز یا بلوز را از این رو به آن رو کند. حتما چند مدل سوتین لیفت کننده، مینی ماینر و گن های محکم باکیفیت را در کمد لباس های خود داشته باشید. با استفاده از سوتین های لیفت کننده، تقریبا می توانید هر لباسی را بپوشید و استایل شما را نجات می دهند.

انتخاب برش مناسب فرم بدن

صدها مدل برش پارچه وجود دارد که هر کدام به لباس فرم خاصی می بخشند و شما می توانید تنها با یک پارچه ثابت و یک قد واحد، ده ها مدل لباس متفاوت را تهیه نمایید. حتی کوچکترین تغییرات در دوخت لباس نیز، آن را تبدیل به مدلی خاص و منحصربفرد می نماید.

همچنین در خانم های دارای اضافه وزن، انتخاب یک لباس و شومیز مجلسی بستگی زیادی به مدل برش آن دارد.

انواع برش لباس

به صورت کلی سه مدل برای لباس ها وجود دارد:

  • برش راسته (Straight): در این مدل راسته، برش از شانه شروع شده و بدون هیچ گونه قوسی به صورت راستا به سمت پایین می آید. مدل برش راسته بیشتر مناسب افرادی با شانه های پهن، ران و پاهای باریک است. حواستان باشد اگر سینه و باسن درشتی دارید، از انتخاب لباس های با برش راسته پرهیز کنید.
  • برش کلاسیک (Empire): در برش کلاسیک، خط کمر تقریبا زیر سینه قرار دارد (از خود کمر بالاتر قرار می گیرد.) همین مساله لباس های با برش کلاسیک را شبیه به لباس بانوان در قرن هیجده و نوزده میلادی کرده است. (رمان های عاشقانه کلاسیک). پوشیدن لباس های کلاسیک به خانم هایی که بالاتنه صافی دارند و همچنین آنهایی کمر پهن داشته و تیپ بدنی شان گلابی شکل است؛ پیشنهاد می شود.
  • برش A (A-Line): لباس های برش A در قسمت کمر تنگ شده و در ادامه خیلی کم گشاد می شوند. مناسب ترین مدل برش برای خانم های چاق، این برش است. به این دلیل که بین بالاتنه و پایین تنه تعادل ایجاد می شود و فرم بدن را متناسب جلوه می دهد.

افراد چاق و قد کوتاه چطور خوشتیپ باشند

ممکن است این سوال برای افراد چاق که قدشان کوتاه دیده می شود پیش بیاید که چگونه با قد کوتاه خوشتیپ باشیم؟ خود را دوست بدارید، هر قد و شکلی می تواند جذابیت خاص خود را داشته باشد. اما برای بودن در بهترین نسخه‌ خود با قد کوتاه و شکل بدن چاق، می توانید از تکنیک‌های زیر استفاده کنید:

1) پوشیدن لباس‌های مناسب و تناسب اندام برای افراد چاق.

2) استفاده از مدل‌های موی مناسب برای مخفی کردن حجم اضافی.

3) استفاده از رنگ‌های تاریک و کمرنگ در لباس و آرایش صورت.

4) حفظ رویکرد مثبت و ایجاد اعتماد به نفس در خود.

5) توجه به نحوه‌ی رفتار و بیان خود در جمع.

6) توجه به بهداشت و تناسب اندام با مشورت پزشک.

7) بهبود مهارت‌های ارتباطی و شخصیتی.

8) تمرکز بر نقاط قوت خود و قبول خود به شکل فعلی.

 

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *